En utenlandsk lastebilsjåfør ble anmeldt for kjøring på andres sjåførkort og 29 andre punkter under en tungbilkontroll i Kristiansand i natt.
Føreren innrømmet hyppig misbruk, og forlot kontrollen med over 20.000 kroner i gebyr og bruksforbud grunnet manglende bremsekloss på ett av hjulene.
Blant de 69 kontrollerte kjøretøyene delte Statens vegvesen også ut bøter for ulovlig overlast og mangelfulle dokumenter.








English (US)