Bålkos og folkefest under sankthansfeiring

1 hour ago 1



Det ble en skikkelig folkefest med sol, bål og yrende folkeliv på Tangen i Kristiansand.

Mange hadde tatt beina fatt, mens andre tok sjøveien.

Idet sola var i ferd med å gå ned, ble det store bålet tent for hundrevis av skuelystne.

Tradisjon tro var det Kristiansand kommune som hadde invitert til feiring i fellesskap. De stilte med varme griller til medbrakt grillmat, og to bål – ett for de minste barna og ett for de litt større noe senere på kvelden.

Vet du egentlig hvorfor vi feirer sankthans?

Svaret får du her.

Read Entire Article