Årets jordbærsesong er tre uker forsinket, men jordbærbonde Stein Uleberg i Setesdal er klar for å selge sesongens første bær mot slutten av uka.
Til avisa Setesdølen sier han at den lange modningstiden gir en uvanlig stor og flott avling.
I motsetning til flere andre bønder på Sørlandet, har han sluppet unna den ødeleggende soppsykdommen rød marg.








English (US)