Får fiske mer reker

1 week ago 15



Rekefiskerne i sør får en økning i rekekvotene fra 1. juli. Dette på grunn av en svak oppgang i bestanden.

I distriktet til salgslaget Fiskehav i sør økes kvoten med 351 tonn fram til 30. juni 2027.

Styrenestleder Lennart Danielsen i Sør-Norges Fiskarlag sier til avisen Agder at dette hjelper godt, og er positivt til økning i rekekvotene i Nordsjøen og Skagerrak.

Rekebestanden i sør er fortsatt på et kritisk nivå, noe den vært helt siden 2010, ifølge Havforskningsinstituttet.

Read Entire Article