Arbeidstilsynet reagerer: Jobbet ni søndager på rad på restaurant

10 hours ago 1



Arbeidstilsynet mener restaurantkonsernet Mat & Uteliv brøt arbeidsmiljøloven på restaurant Bellini i Kristiansand.

En ansatt skal ha jobbet ni søndager på rad. En annen jobbet fem søndager etter hverandre.

Arbeidstakere skal i utgangspunktet ha fri annenhver søndag.

Dette melder Fædrelandsvennen.

Daglig leder i Mat & Uteliv, Roger Sande, opplyser til avisen at de gjennomgår rapporten fra Arbeidstilsynet og forholdene som er omtalt.

De har ikke ytterligere kommentarer før de har gitt sitt tilsvar til Arbeidstilsynet.

Read Entire Article