Andy Burnham ønsker å ta over etter Keir Starmer

1 day ago 1



Andy Burnham takker Keir Starmer for hans innsats som statsminister. Han melder samtidig at han stiller i ledervalget.

Dermed bekrefter Burnham at han blir en kandidat til å erstatte Starmer som statsminister.

Burnham har de siste årene vært borgermester i Stor-Manchester og har tidligere hatt flere ministerposter.

Burnham vant suppleringsvalget i Manchester som ble avholdt torsdag og ble valgt inn i parlamentet. Det åpnet for intern lederstrid i Labour-partiet.

Kort tid etter at Burnham kunngjorde sitt kandidatur stilte lederkandidaten Wes Streeting seg bak ham og ba om samling i rekkene.

Read Entire Article