Utslippene fra fotball-VM eksploderer

1 week ago 9



Alle flyreisene gjør at utslippene fra VM i Nord-Amerika blir over dobbelt så høye som i Qatar. Landslaget har valgt seg base langt unna kamp-byene – og reiser privatfly.

Det norske landslaget poserer på Oslo lufthavn før avreise til USA med fly 2. juni. Foto: Sara Aarøen Lien / Aftenposten

Publisert: 12.06.2026 09:29

– Det kan være en fordel at vi spiller kampene nærme. Så jeg er happy, da, i og med at da slipper vi å fly så mye.

Landslagets grønne alibi, Morten Thorsby, var svært fornøyd da han fikk vite at Norges innledende kamper skulle spilles i New York og Boston.

Les hele saken med abonnement

Read Entire Article