Trolig Oslos største sankthansbål har i år tatt form som en stor heipiplerke.
Foto: Torjus Sagenes / TV 2
FUGL FØNIKS: Men ingen vet hva som stiger opp fra asken.
Foto: Torjus Sagenes / TV 2
FUGL FØNIKS: Men ingen vet hva som stiger opp fra asken.
Foto: Torjus Sagenes / TV 2
FUGL FØNIKS: Men ingen vet hva som stiger opp fra asken.
Foto: Torjus Sagenes / TV 2
FUGL FØNIKS: Men ingen vet hva som stiger opp fra asken.
Foto: Torjus Sagenes / TV 2
FUGL FØNIKS: Men ingen vet hva som stiger opp fra asken.
Publisert 23.06.2026 20:06 Sist oppdatert 22 minutter siden
Tirsdag kveld har flere tusen tatt turen ned til Bjørvika i Oslo for å følge med på det tradisjonsrike sankthansbålet.
Bålet er i år en stor heipiplerke av tre som ble sendt ut på vannet og satt fyr på. Det er kulturminister Lubna Jaffrey (Ap) som skal tenne bålet.
Rundt klokken 20.08 ble kulturministeren rodd over til der fuglen fløt i vannet, og tente bålet.
Folk følger feiringen fra land, men mange har også tatt turen med båt og kano for å overvære sanktshansbålet.







English (US)