Tror løpet er kjørt i Arendal

1 day ago 1



Gastrokirurg Martin Bøhler ved sykehuset i Arendal mener det ikke lenger er realistisk å opprettholde en fullverdig gastrokirurgisk vakt ved sykehuset på grunn av en uløselig bemanningskrise.

Det skriver Agderposten.

Sammen med 17 andre overleger advarer han kraftig mot at faglige råd overstyres av politikernes ønske om å bevare sykehustilbudet i distriktene.

Legene frykter at det politiske presset for å opprettholde driften tvinger frem uforsvarlige løsninger som setter pasientsikkerheten i fare.

Read Entire Article