Strømmen tilbake på Tons of Rock

1 hour ago 1



Et strømbrudd skapte trøbbel for den populære festivalen onsdag ettermiddag.

 Privat Foto: Privat
Oppdatert onsdag 24. juni kl. 15:56

Ved 15.40-tiden er strømmen tilbake, får VG bekreftet av flere på stedet.

Lars Tefre Baade, pressekontakt på festivalen, bekreftet i en tekstmelding til VG at de hadde trøbbel med strømmen.

– Strømbrudd i Oslo som påvirker Tons of Rock. Vi oppfordrer vårt publikum til å følge festivalens kanaler for fortløpende informasjon, skrev Baade.

Tons of Rock arrangeres på Ekebergsletta i Oslo.

VG fikk flere tips om at strømmen hadde gått på festivalen.

– Det har vært stille i 15–20 minutter nå. Vi har hverken fått melding eller beskjed. Det er ingen lyd og ingen strøm. Hele området er stille. Alt er mørkt på alle scenene, sa festivaldeltagere Vegard Knudsen (53).

– Vi koser oss, men helt stille. Stemningen er god, og vi tar det rolig. Jeg tror de må gjøre noe snart, for ellers går det utover line-upen, sa Knudsen.

– Alt står, sa en annen tipser, sa Torbjørn Solbakken til VG.

Han fortalte at strømmen gikk for 15 minutter siden, og at alt bare stoppet.

– Konserten bråstoppet, og strømmen på hele området har gått. Det er jo litt dumt, sa Solbakken.

Tips oss illustrasjon

Har du tips?

Send oss informasjon, bilder eller video.

Read Entire Article