Sparer penger på veibelysning i Agder

1 day ago 5



Det statlige veiselskapet Nye Veier vil kunne spare opp til 2 millioner kroner i året ved å bruke mindre strøm på veibelysningen på nye veier i Agder, Telemark og Innlandet.

På E39 i Lyngdal er belysningen aktivitetsstyrt og dimmes ned til 10 prosent ved lite trafikk.

Og på E39 mellom Kristiansand og Mandal har veiselskapet justert tidene for tenning og slukking av veilysene, og en optimalisering av lysnivåene på veien.

Det opplyser veiselskapet i en pressemelding.

– Dette er en varig besparelse som vil gi effekt år etter år, sier direktør for utbedring og vedlikehold i Nye Veier, Benedichte Hellestøl.

Read Entire Article