Sommer i sør – vind stenger VM-uteservering i Bodø

4 hours ago 4



VM-feberen herjer i Norge. Både her hjemme og i USA koser glade nordmenn seg med herrelandslagets første VM på 28 år.

I hovedstaden kan nattens høydepunkt, Norges VM-kamp mot Senegal, nytes ute i solen med temperaturer på rundt 16 grader.

I nord er realiteten en helt annen. I Bodø har Sportsbaren vært nødt til å stenge uteserveringen fordi vinden er så sterk, noe Bodø Nu omtalte først.

Der har VM-kampene blitt sendt utendørs gjennom hele meserskapet.

Til sammenligning er det ni grader, som føles ut som fem, og regn når kampen blåses i gang.

– Været kan vi dessverre ikke gjøre noe med. Det ville herjet med tingene vi har ute, som storskjermen, sier daglig leder ved Sportsbaren, Kjetil Linchausen, til NRK.

– Vi vet hvor vi bor og vet hva vi må ha på oss av klær. Så satser vi på ordentlig sommervær senere i mesterskapet.

Read Entire Article