Unge menn bruker potensfremmende midler uten å ha medisinsk behov for det, viser en ny rapport. Leger er bekymret for en usunn prestasjonskultur.
Publisert: 23.06.2026 21:23
Over 13 prosent av menn mellom 18 og 35 år har brukt potensfremmende midler, som Viagra, viser en ny rapport fra Reform - ressurssenter for menn. Tallet var høyere enn artikkelforfatterne forventet.
– Jeg tror at en del unge menn er redde for den prestasjonskulturen som vi lever i. De er redde for å feile, for eksempel hvis de er med en ny partner, sier Daniel Sørli, lege og daglig leder i dr. drop-in.
Les hele saken med abonnement

1 hour ago
1






English (US)