Nytt T-banekart: Legger ned to stasjoner og bygger én ny

1 hour ago 1



Holmenkollbanen stenges i syv måneder når Sporveien skal bygge en ny stasjon ved Diakonhjemmet. Samtidig forsvinner to av dagens stasjoner.

Slik blir den nye stasjonen som får navnet Diakonhjemmet. Stasjonen skal etter planen være klar i slutten av januar 2028. Foto: Sporveien / Team Major
  • Wasim Riaz

Publisert: 23.06.2026 14:15

Rett nord for Majorstua er det i disse dager stor byggevirksomhet ved Diakonhjemmet sykehus. En ny videregående skole med plass til 810 elever, sykehjem, flerbrukshall og studentboliger vil være klare om noen år. Skolen åpner for eksempel i 2029.

Samtidig jobber Sporveien for å tilpasse sitt tilbud til reisende som skal til og fra området. Sporveien skal legge ned T-banestasjonene Frøen og Steinerud og bygge en ny stasjon mellom de to nedlagte stasjonene. Den nye stasjonen skal hete Diakonhjemmet stasjon.

Les hele saken med abonnement

Read Entire Article