Lærerne ved Blomdalen ungdomsskole i Lindesnes slår alarm om uforsvarlig store klasser som går ut over undervisningen.
Det skriver Lindesnes Avis.
På tre år har elevmassen økt kraftig, og de største gruppene teller nå 32 elever per klasserom.
Kommuneledelsen innrømmer at de har feilberegnet elevveksten og vil jobbe for maks 30 elever per klasse. Samtidig pekes det på kommunens stramme økonomi.







English (US)