Statsforvalteren i Agder fraråder Risør kommune å gi kronprinsparet tillatelse til å sette opp et stupebrett på feriestedet Flatholmen utenfor Risør, melder TV 2.
Kronprinsparet har søkt om tillatelse til å erstatte en ødelagt brygge og sette opp et stupebrett ved sjøen.
Statsforvalteren mener stupebrettet vil bidra til å utvide det private arealet på øya, og dermed være i strid med byggereglene i strandsonen.
Statsforvalteren har ingen innvendinger mot å erstatte den ødelagte brygga.
Kongehuset har foreløpig ikke besvart TV2s henvendelse om denne saken.









English (US)