Færre sniker på bussen

1 day ago 1



Andelen som sniker på bussen i Agder er redusert, etter at boten for å reise uten gyldig billett ble oppjustert i fjor høst.

Agder Kollektivtrafikk har kontrollert nesten 400.000 passasjerer siden gebyret økte.

– Vi ser at snikprosenten går ned fra 2,21 prosent i fjor til 1,46 prosent i år. Det forteller oss at tiltakene har hatt ønsket effekt, og at flere velger å kjøpe billett før de reiser, sier markeds- og kommunikasjonssjef i AKT Terje Mathisen.

Tross den positive utviklingen understreker busselskapet at man opprettholder det høye kontrollnivået fremover.

Read Entire Article