Drukningsulykke i Kongsvinger: Luftambulanse på vei

1 week ago 9



Nødetatene har rykket ut til en drukningsulykke i Kongsvinger.

Oppdatert tirsdag 16. juni kl. 18:46

– To personer har vært i vannet, er nå berget til land og får helsehjelp, skriver operasjonsleder Ove Stian Ovrum i en innledende melding.

Til VG sier han at luftambulanse har landet på stedet.

– Status er at den ene er våken og bevisst, men noe nedkjølt. Vedkommende er fraktet til sykehus, sier Ovrum.

– Den andre personen behandles fortsatt på stedet. Personen har puls og puster, men er foreløpig ikke ved bevissthet, sier operasjonslederen.

Det var også en tredje person til stede. Det var vedkommende som varslet nødetatene.

Politiet meldte om hendelsen klokken 18.18.

Tips oss illustrasjon

Har du tips?

Send oss informasjon, bilder eller video.

Read Entire Article