Oslo-idretten og kommunen slutter fred om nabolagsklubbmidler. Men konfliktene er ikke over.

1 day ago 2



Oslo kommune og Oslo idrettskrets har stått til knes i stridigheter det siste året. Nå er de blitt enige om én av dem.

Da Mehmet Kaan Inan overtok som byråd etter Anita Leirvik North i mars, fikk han en spade, og en krevende konflikt med Oslo-idretten i fanget.  Nå har partene funnet en løsning. Foto: Jan T. Espedal / Aftenposten

Publisert: 26.06.2026 17:19

Konflikten gjelder midler til byens 36 nabolagsklubber. Disse klubbene forplikter seg til lave kontingenter og inkludering av alle barn i nærmiljøet.

Oslo kommune har i flere år gitt millioner øremerket nabolagsklubber. Men i fjor gikk alarmen i kommunen. Da viste regnskapene til Oslo idrettskrets (OIK) at 18,7 millioner kroner som var gitt til prosjektet i 2023 og 2024, ikke var brukt på dette. De sto som avsetning i budsjettet – satt av til senere bruk – men pengene fantes ikke på konto.

Les hele saken med abonnement

Read Entire Article