Oslo kommune og Oslo idrettskrets har stått til knes i stridigheter det siste året. Nå er de blitt enige om én av dem.
Publisert: 26.06.2026 17:19
Konflikten gjelder midler til byens 36 nabolagsklubber. Disse klubbene forplikter seg til lave kontingenter og inkludering av alle barn i nærmiljøet.
Oslo kommune har i flere år gitt millioner øremerket nabolagsklubber. Men i fjor gikk alarmen i kommunen. Da viste regnskapene til Oslo idrettskrets (OIK) at 18,7 millioner kroner som var gitt til prosjektet i 2023 og 2024, ikke var brukt på dette. De sto som avsetning i budsjettet – satt av til senere bruk – men pengene fantes ikke på konto.
Les hele saken med abonnement

1 day ago
2


English (US)