Det er Agder fylkeskommune som har ansvar for veien som har rast ut i Vennesla.
Lørdag formiddag er geoteknikere på vei til stedet for å kartlegge rasstedet.
Montasham Gharederi er rådgiver i fylkeskommunens avdeling for drift og veier. Han sier at det har vært gjort arbeid på veien i området men setter foreløpig ikke dette i sammenheng med raset.
– Ut ifra de opplysningene jeg har fått til nå så er det ingen sammenheng.
Han sier at veien trolig blir stengt en god stund fremover.
– Det er et ganske omfattende ras så jeg er redd for at veien blir stengt litt frem i tid.



English (US)