Flere beboere har gått på milliontap

2 hours ago 2



Leilighetskjøpere i Q42 har tapt store summer. Det viser en gjennomgang Fædrelandsvennen har gjort av alle bruktsalgene som er gjort i prestisjebygget i sentrum av Kristiansand.

Leilighetene ble opprinnelig solgt av menigheten Filadelfia, sammen med entreprenørene BRG og HSH.

I overkant av halvparten av de rundt 70 leilighetene i bygget har blitt solgt videre etter innflyttingen for ti år siden.

To av tre er solgt med tap, viser avisas gjennomgang.

Styreleder i BRG, Frode Reme, svarer at Q42 er et boligkonsept som skiller seg fra ordinære leilighetsprosjekter. Leilighetene ble utviklet rundt et helhetlig konsept som gir trygghet og høy bokvalitet.

– Det var disse kvalitetene, og ikke beliggenheten alene, som lå til grunn for prisingen, skriver Reme.

Read Entire Article