VG har tatt turen til Dyreparken i Kristiansand, der også dyrene merker sommervarmen.
Biolog Tina Haagensen har tatt oss med til lemurene. Hun forteller at det varme været egentlig passer dem godt.
– Dette er egentlig perfekt vær for dem. De er veldig glade i varme, sier Haagensen.
Likevel får også lemurene litt hjelp til å kjøle seg ned.
– Vi har blandet litt bærsaft i isbitene til lemurene våre. De liker dette været, men synes også det er deilig å avkjøle seg, sier hun.
Haagensen minner samtidig både besøkende og ansatte om å drikke nok vann i varmen.
– Man er mye i bevegelse her, så svett blir man uansett, men ekstra mye i dag, sier hun.

1 hour ago
1





English (US)